CLICK ON ME

Wednesday, October 19, 2011

Budak kecik yang diberi nama Putra - 1

waktu Maghrib..sedang kami menonton cerita Soffiya, Hilda (budak rumah baru) beritahu masa dia dalam perjalanan balik terjumpa seekor anak kucing di tepi jalan..hampir kena langgar kereta jadi dia letak budak tu ke tepi.

bila dengar begitu Cik Chempaka kata kesian pula..ada mak tak?Hilda kata takda kucing lain pun..jadi lepas solat mereka pergi jenguk ke tempat Hilda jumpa si anak kucing.

Dalam 5 minit selepas tu mereka masih tak balik ke rumah..saya pergi jenguk sama ada mereka jumpa atau tak dengan si anak kucing.

Masa saya sampai mereka cuba panggil..tiba2 daripada celah kereta berlari terkedek-kedek anak kucing berumur kira-kira sebulan atau dua bulan..hu

Jadi si budak tu di bawa pulang.

Diberi makan.

Diajak bermain bersama.

Errr..si anak kucing tak bersuara..kami fikir dia bisu.

Kasihan..matanya penuh dengan tahi mata..Cik Chempaka ambil tisu muka dan air untuk cuci matanya.

Saya pula beri dia multivitamin sebab tak berani nak beri ubat mata sembarangan..jadi beri treatment yang yakin tak menjejaskan si anak kecil.

Mereka tertanya2..nak beri nama apa?

Ntah..tak tahu

Esoknya bila balik ke rumah waktu tengah hari Cik Chempaka kata nama dia Putra sempena nama Universiti Putra Malaysia..

mana-mana la..nanti gaji masuk kita bawa pergi vet UPM ubat mata Putra..tambahan vaksin Si Bulat sudah tamat tempoh.

inila PUTRA



Monday, October 17, 2011

bersua lagi wahai blog

sudah lama tak menulis cerita di sini..

mahu kongsi cerita apa ye?

anak-anak bulus?

anak bulu ada 3 saja

hampir jadi empat tapi rupanya anak kucing orang

nanti la cerita...

Friday, August 12, 2011

Siapa Kamu?

salam Ramadan..

satu petang dalam bulan Ramadan..

hati teringin menjenguk lalang yang mula subur di belakang rumah.

melalui bilik Cik Chempaka aku mengintai-intai

tiba-tiba

eh eh..Bulat???

eh eh bukan bukan!!

sape nih??

alamakkkkk!!!syoknya tidur...


ini pic sumbangan cik Chempaka dari fb beliau...


bila kita usik usik dia..dia just tengok kitorg dengan mata kuyu..hahahah cute gila..

pastu boleh dia sambung tito dgn nyenyaknya!

perrrgghhh..mcm rumput tu tilam jek..

sadis plak nengoknya..hahaha...



semalam kami jenguk lagi..


hahaha..adala..tapi sudah tukar port

perrgghhh..mcm best je rumput tu..sejuk dan nyaman gamaknya..hehehe

tak caye tgk ni..



nampak tak?

ala..rumput panjang..tak jelas sangat..hehehe..

ok selamat tidur ye..

Monday, June 20, 2011

Tinggal kita je..

sudah 2 minggu.. tinggal kita aje..


aku dengan



Si manisku yang capik





si montel ini




dan kamu


kamu yang datang berlindung dan mengisi perut di sini

kamu sudah aku didik supaya meminta makanan dari aku


bukan mencuri ikan di kuali



ingat tu..


tiba masanya kita juga akan berpisah.

Sunday, June 19, 2011

Harinya sudah tiba..

salam..

sudah lama tak menulis di sini..agaknya saya sudah tidak punya follower..ahahaha..mcm la ada sangat!

terima kasih kepada yang sudi berkunjung..

tajuk entri ini "Harinya sudah tiba"

kenapa?

Ya..kerana hari perpisahan antara aku dan kamu sudah tiba..

antara aku


dengan

kamu..



kamu..



dan kamu..




kenangan menjaga kebajikan kamu saya tak akan lupa.

terima kasih kerana beri saya kenangan yang indah dengan kamu..




beri saya peluang dan ruang bermanja dengan kamu



bermain dengan kamu



berkasar dengan kamu

bergaduh dengan kamu



menjerit dengan kamu



membelai kamu

mengucup kamu

menyuap kamu

menumpang kasih dengan kamu



terima kasih

andai ada ruang dan peluang

Insyaallah kita pasti bersua

saya doa kamu tak lupa saya..



saya yang selalu ada untuk kamu..bila kamu tiada tempat bergantung.

salam kasih untuk kamu.


andai Allah izinkan kita berjumpa di "sana".
Maaf andai dulu saya tidak menjaga kamu dengan baik.