CLICK ON ME

Tuesday, December 27, 2011

Kenapa?

Cuti hujung minggu lepas (Krismas) pertama kali bawa Bulat balik ke kampung.

Yela..sudah punya kenderaan untuk bawa dia balik bersama dengan harapan dapat jaga dia dengan lebih baik.

Macam yang dijangka..ia lebih sukar dari yang dibayangkan.

Bulat penakut..dan suka panggil orang sampai serak suaranya..kasihan.

Kena selalu teman dia di depan sangkar..ye la kena kurung dia risau berlari ke jalan dan dilanggar kereta yang suka memecut.

Perjalanan balik ke Serdang tak begitu bermasalah sebab Bulat tidur saja sepanjang jalan..lagi-lagi kena air-cond yang sejuk tu.

Kami balik berkonvoi dengan kakak..heh saya bukan tahu jalan balik nih..hehehe

Sampai di Klang mereka ajak makan cendol..okay la.

Tempat makan cendol tu di kedai makan mcm mamak tu.

Kami tak kisah untuk turun makan cuma risaukan Si Bulat ni.

Jadi bila nak makan bawa Si Bulat juga..tapi tiba-tiba rasa tak best dan geram.

Ada yang bertanya "nak bawa kucing jugak ke masuk kedai?"

Yela..dia mcm risau kut nak bawa kucing sama..

"A ah..kesian dia duduk dalam kereta panas nanti" saya jawab dengan tenang.

"Mmm..kena letak kat luar la nanti" dia balas

"A ah la.." saya iyakan saja

Tapi..bila masuk kedai dengan selamba saya bawa Bulat (dalam cage la) masuk ke kedai.

Bulat bila dia takut dia diam..sikit pun tak berkutik..sesekali berkali je.

Dalam hati berkata 'andai dia bertanya jawab je ..bukan nak lepas or tinggal dia kat kedai nih'

"Bulat..mummy TAKKAN sesekali tinggalkan kamu sewenang2nya!"

hati asik tertanya2...KENAPA ye ada orang PREJUDIS mcm ni?

ahhh..aku yang bela kucing ni..aku yang bertanggungjawab pada kucing ni..aku bawa dia guna kenderaan aku..setahu aku..aku tak susahkan sape2 untuk jaga Bulat ni..aku tak kisah ape orang nak kata pasal aku jaga Bulat ni..sebab aku dah JANJI akan jaga dan berikan dia yang terbaik sampai Allah ambil dia.

2 comments:

Terima kasih untuk