CLICK ON ME

Saturday, March 5, 2011

Dia Si Demuk Oren


terbaca cerita The Orange Group dari Papa Meow teringat plak kat Si Oren ni..



jangan marah ek Papa..thanks for visit my blog :)

dulu Si Oren ni saya jaga..tapi atas sebab keterbatasan kemampuan maka kawan serumah saya yang jaga dia..

alhamdulillah dia sihat je sekarang ni jarang2 sakit..
dulu dengan saya asyik sakit je..bukan mengeluh tapi itu kenyataannya..dia lebih kurang mcm Bulat ada saja yang ganggu kesihatan dia..kali terakhir dia sakit kena virus..seminggu dalam wad.sejak tu la kawan saya jaga. Khidmat terakhir saya dengan dia ialah mengkasikan dia supaya tak menyusahkan penjaga baru.

Alhamdulillah sangat2 sejak tu dia semakin sihat..gemuk..bersih..dan manja..yang paling penting pandai jaga diri..tak poo and pee dalam rumah dah..

Bagus juga bertukar tuan..kadang2 fikir saya ni tak serasi ke jaga kucing?yang saya jaga asyik sakit je..kasihan pada mereka. Sebab tu skg saya cuma ada Bulat saja.


Mama Popok juga mula2 sudah diserah kepada Cik Dini tapi dia manja dengan Cik Chempaka jadi skg Cik Chempaka la tuan baru dia.


Bagusla..Mama Popok juga sudah sama level dengan yang lain2..dulu takut nak jaga Mama Popok ni asik beranak saja..skg sudah kasi, sudah vaksin, sudah makan ubat cacing, sudah cantik, sudah ada kolar ..dia senang hati kami laaaagggiiii senang hati.!


eh eh..terlebih sudaaa..saya mau cerita pasal kucing kaler oren dalam rumah ni la..


sekarang kami hanya ada Si Oren ni..





dulu kami ada Tiger!





tapi Cik Was sudah bela..dan Tiger sudah meninggal.tak tau sebab apa..mungkin keracunan.


kami juga ada O Mei (ni sempena cerita Na O Mei)





tapi sudah hilang..tak tau mcm mana boleh hilang.. dia tak pernah keluar dari pagar rumah..plus masa tu tengah2 minggu kami semua ada di rumah..tapi pagi2 pun sudah hilang.

Kasihan Cik Dini..dulu Yang hilang kemudian O Mei pula hilang



terakhir kami juga ada Comel






Comel juga sudah hilang..huhu sungguh kasihan dia masih kecil..kami marah Mama Popok sebab tak jaga anak dia elok2!..Comel juga tak pernah keluar dari pagar rumah!

heh..kami selalu buat iklan TOP bila dia tidur mcm ni..




"dulu saya jumpa Comel comot dan kelaparan"


"baju yang kotor boleh dicuci tapi hati yang murni sukar dicari"


"semurni TOP"


Comel juga sangat manja..

heh Bulat selalu buli dia


bila Bulat buli dia Cik Dini akan marah Bulat


"nanti ko kena buli baru tahu!"


masa tu Bulat nakal sangat..suka buli Comel..suka poo and pee merata2..

maafkan Bulat..masa tu dia baru lepas tempoh berkurung 3 bulan .. dalam tempoh tu dia poo and pee guna box dalam sangkar .. kemudian baru nak belajar poo and pee di tempat sepatutnya.


Maafkan Bulat ye .. skg Bulat dah pandai ..kdg2 je terkencit dalam umah..hehe..


Jadi sekarang tinggalla Si Oren satu2 nya boy berkaki empat dalam rumah ni ..



SILA SAYANG SAYA..SAYA BUDAK MANJA..


errr..tu dulu ye cik .. skg saya tak suka orang dukung2 saya .. hug2 saya ..
kis2 saya ..


tapi kadang2 saya kis orang :)) ehehe..

5 comments:

  1. caaayaanggggg dia!!

    dulu MM pon byk kcg oren skrg tggl 2 jew..

    ReplyDelete
  2. waahhh..yeke?musti meriahkan?tu la takda jodoh yg lama dgn dorg ni..paling kasihan dengan Comel.masih kecil baru umur 3 bulan sudah hilang..huhu mcm mana hidup dia skg..doa2 ada org jumpa dan jaga.

    ReplyDelete
  3. The oyen... oyen mmg warna menarik, akak pun suker oyen..

    ReplyDelete

Terima kasih untuk