CLICK ON ME

Sunday, March 27, 2011

KEMBARA PERJALANAN 2 - Bila mau sampai nih


Perjalanan seterusnya ialah 6 jam berada dalam bas!

adesss..saya ni tak biasa jenjalan jejauh sgt nih..

agak2 patah pinggang saya tak?huhuhu.. semoga saya selamt tiba di Baling Kedah!!

memulakan perjalanan dengan syahadah..doa selamat perjalanan..dan redha andai ada apa2 berlaku..

sempat telefon mak sebelum naik bas..hehehe..

SAYA SAYANG MAK SAYA!

dan sempat juga saya snap pic kasut makcik ni..hahaha..




SEJAM perjalanan saya masih ok..best duduk kat single seat tepi sekali..tgk pemandangan kat luar





saya kalau berjalan ni memang kurang reti untuk tidur..kenapa?entahla..

DUA JAM perjalanan masih ok la..

menatap pemandangan dari luar bas


pic atas ni masa lalu Jambatan Raja Muda Nazrin


TIGA JAM perjalanan saya sudah gelisah .. adess sakit pinggang aku nih..rasa lapar yang tak tertahan lagi..badan rasa lemah dan lembik..uhuk aku mahu muntah la..

sabar .. sabar .. tahankan saja rasa sakit perut ..sakit pinggang .. sakit belakang .. nak buat mcm mana dah keadaannya begini..sakit badan sebab senggugut .. kena pula nak berjalan jauh..kalau sakit mcm ni dah baring je kat rumah..

Ya Allah ada lagi TIGA JAM perjalanan .. Solehah bila nak sampai nih??
isk isk isk :(


Perut sudah lapar sangat-sangat..ingat boleh tahan..tapi bila dah sakit mcm ni ape pun tak boleh tahan..

Alhamdulillah..driver bas baik hati (ni Solehah kata sebab masa dia naik bas ke Baling ni dari KL driver berenti kat Petronas je)..kami berhenti untuk makan tengahari.

walaupun lemah..gagahkan diri jugak!dengan muka yang aku pun tak tau rupanya..pegi pilih makanan..adess mau makan ape?belasah je la....dengan minum segelas air kosong panas alhamdulillah badan rasa segar balik walaupun sakit..

tapi..bila naik bas semula..aduss mahu muntahla..tak spare plastik pula..

cuba tahan..cuba tahan..ambil Tiger Balm letak kat kepala dan leher..mujur ok..

3 JAM seterusnya..saya abaikan kesakitan dengan melihat pemandangan sepanjang jalan.

Ya Allah..bila mau sampai nih?

tengok jam baru pukul 2.00 pm ..huhu ada lagi sejam.

Bila mau sampai nih..semua dah sakit..

Cuba abaikan dengan tidur..

Pelbagai posisi duduk dicuba..ni yang best duduk sensorang..

PUKUL 3 petang!!!!

Yahooooooo!!!saya sudah nampak signboard BALING!!!!!!!!!

Bila nak turun ni??Bila nak turun ni..?

mesej Solehah yang saya sudah sampai..

aik??nape tak reply nih?

cuba call..tak angkat?

Bila dah turun dan keadaan diri sudah stabil (saya masih lagi pening dan rasa nak muntah) baru call Solehah semula..dia dalam perjalanan.

heh..naik kereta Solehah yang berplat WUT saya ke MRSM Baling..

pergghhhh!!rasa teruja dengan view dia yang sangat cantik!!!


pemandangan bukit dari MRSM



tadaaaa!!!!

6 comments:

  1. tau takpe..dahla takda plastik lgsg dalam beg..memang dah nak keluar sgt2.

    ReplyDelete
  2. kalau tgh senggugut enaknya memang terbujur kat rumah je kan huhuu...

    ReplyDelete
  3. memang kalu sakit mcm tu dah terbujur kat rumah..tapi nak buat mcm mana kena la terbujur dalam bas..ekekeke..

    ReplyDelete
  4. Jauh bejalan, luas pandangan dan banyak pulak cabarannyerrr.... mmg cantik pandangan tu...

    ReplyDelete
  5. kalau balik kulim 4 jam je naik bas..

    ReplyDelete

Terima kasih untuk